16 december 2009

Det var två koljor..



Det var två koljor som var ute och gick. Den ena koljan frågade den andra vart de var på väg. "De ha la inte jag kolj på", svarde den andra.

Ja fy fan. För övrigt hörde jag en spännane debatt i P1 i morse. Per Ankarsjö vill bygga höghus i Stockholms innerstad och Kerstin Westerlund Bjurholm vill att de ska ligga utanför Stockholm (Kista).

Kerstin: Jag tycker att Stockholm ska vara som en sjöstad, så som den är nu och som den alltid har varit. Det är den bilden vi vill visa turisterna och de tycker om den.
Per: 9-10 höga hus i innerstan kommer inte påverka den bilden av Stockholm. Om man tycker den är viktig.
Kerstin: Vi ska hellre bygga i kransområdena runt Stockholm ändå.
Per: Jaha, ok. Alla stockholmare kanske ska klä ut sig till 1700-talsfiskare och gå runt som en del av bilden också? Så att turisterna trivs i vår stad.

Ha ha, ironi i politisk debatt. Alldeles för lite av den sorten. Men jag håller med Kerstin. Stockholm är ju inte till för dem som bor här utan för dem som besöker staden. Faktum är att jag tycker att vi ska göra om alla gator till att likna Drottninggatan. Speciellt så som den är mellan Kungsgatan och Gamla stan.


Inga kommentarer: